Årsmöte 2015

Den 21-22 Februari Samlas vi på Clarion Collection Hotel Uman i Umeå för årets kursdag samt årsmöten, temat för året är ”Frisksportande ur CF/PCD-perspektiv”. Några år har vi nu gjort mer eller mindre ansträngande resor till olika fjällanläggningar och det kommer vi fortsätta med, planering pågår för Saltoluokta i år. Förhoppningen har varit att ni medlemmar fått mersmak och anammat den oslagbara kombinationen av rekreation och träning. En ny hemsida för Region Nord är under uppbyggnad www.cfnord.se där kan ni läsa om resan till Abisko och mer kommer.

Fortfarande kan det vara en del som är orolig för problematiken med behandling vid dessa mer ansträngande utflykter och påverkan på sjukdomsbilden så därför kommer vi att få berättat vad man bör tänka på av utövare med CF. Dr Annika Eriksson Holsing är med oss och berättar om för och nackdelar ur det medicinska perspektivet, Annika kommer också att informera om hur långt man kommit med den spännande genterapin samt svara på de övriga frågorna ni har kring sjukdomarna.

Tyvärr får ni som bär på Psudomonas J-stam eller Burkholderia Cepacia bakterierna inte delta fysiskt men om ni mailar undertecknad skickar jag en länk och lathund så ni kan delta via webben, det gäller även för er med andra förhinder.

Mötet är kostnadsfritt för medlemmar. Boende är på hotellet, meddela speciella behov gällande mat vid anmälan.

Lördag 21/2

Samling till lunch 12:30